גילה קדוש דדון - דוקטורנטית חינוך מיוחד

על עצמי

גילה קדוש-דדון 

שמי גילה ואני אם לשלושה ילדים מתבגרים , גרה ברמת אפעל ועובדת בבית הספר,ובקליניקה פרטית .
מומחית מטעם משרד החינוך באבחון דידקטי מערכתי המשלב כלים אופרטיביים מתוקננים וחדישים, בבניית תוכניות לימוד המותאמות לפרופיל המאובחן ,בהוראה מתקנת שלאחר האבחון ,בהנחיית קבוצות הורים ומתבגרים, ובאימון אישי וקבוצתי של צוותים בבית הספר, נוער, הורים ומתבגרים בתחום לקויות למידה.

הרקורד המקצועי:

דוקטורנטית חינוך (מיוחד) זו השנה החמישית ועומדת לסיים מחקר איכותני המבוסס על שלושה מקרים של תלמידים המאובחנים עם לקויות למידה בקבוצות גיל שונות. לשלושתם לקות למידה דומה:לקות בכתיבה(דיסגרפיה )ולקות בקשב ובריכוז וכן אצל שלושת המקרים נמצאה  חולשה בזיכרון החזותי ובמעבד הפונולוגי העומד בבסיס רכישת השפה .

בשלושת המקרים (CASE ) בניתי תוכניות לימוד המותאמות לפרופיל הלמידה שהוצג באבחון  והנשענות על חוזקותיהם וכן ריכזתי את המקרה שלהם מרגע האבחון ועד היום בפני גופים חיצוניים ופנימיים תוך שיתוף פעולה בין כל הגורמים הלוקחים חלק בטיפול ובליווי ותמיכה של המאובחן.
המחקר יפורסם בקרוב וקרוי "מאבחון דידקטי מערכתי לריכוז מקרים בשיטת ניתוח  מקרים מרובים".


בעלת תואר שני בחינוך מיוחד  עם התמקצעות בתחום לקויות למידה: אבחון וטיפול.סיימתי את לימודי בהצטיינות  בשלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל .
לימודי השתלמות בתחום עיצוב התנהגות במכון "מעגלים" בהנחייתה של דר' נירה כפיר ודר' יעל ברהב.

במהלך לימודים אלה ,התמקצעתי בעיצוב ובהנדסת התנהגות עם תלמידים  לקויי למידה בקליניקה ובבית הספר .

לימודי ניתוח חלומות וזיכרונות ילדות כמעצבי סגנון ודפוסי חיים.
לימודי פסיכופתולוגיה של הילד והמתבגר.
לימודי תואר הראשון בתחום חינוך מיוחד עם התמקצעות בתחום לקויות הלמידה בבית ברל , במסגרת לימודיי קיבלתי מצטיין .

לימודי תעודה והכשרה מקצועית:

שלוש שנים הנחיית קבוצות בבית ברל בהנחייתו של דר' חיים וינברג ודר' ירון זיו.
לימודי אבחון דידקטי והוראה מתקנת באגודת "ניצן" 
לימודי  אימון  ( קאוצ'ינג ) הורים לילדים / מתבגרים עם ליקויי למידה והפרעת קשב וריכוז במסגרת  אגודת "ניצן" 

במהלך 20 שנות עשייה מעשית  וצמיחה מקצועית למדתי והתמקצעתי במספר תחומים הנושקים לתחום "לקויות למידה" וזאת כדי לתת מענה מעמיק לבני, המאובחן כנער עם לקות למידה (קשב ודיסגרפיה) ובהמשך ידע זה שנלמד והצטבר הועבר לקהל היעד שאיתם עבדתי בבית הספר בו עבדתי 17 שנה כמרכזת לקויות למידה, כמאבחנת ובונה תוכניות יחידניות הנגזרות מפרופיל הלמידה של המאובחן והנשענות על חוזקותיו, וכן עבודה בקליניקה הפרטית בה אני עובדת מספר שנים מדי יום עם מאובחניי ,מאומניי ומונחיי שלהם בניתי תוכניות עבודה הנשענות על חוזקות ועוקפות את קשייהם.
תחום ההתמחות  "לקויות למידה" גרם לי לאורך כל הדרך להמשיך ולהתמקצע, במסגרת לימודיי באקדמיה למדתי שלוש שנים את תחום האבחון המערכתי, השתלמתי רבות בתחום הוראה מתקנת ובאסטרטגיות למידה שמקלות על התלמידים, כמו כן, למדתי שלוש שנים הנחיית קבוצות למבוגרים ולילדים והפעלתי קבוצות רבות בנושא"שיפור תקשורת בין הורים למתבגרים" וכן הנחיתי סדנאות בתחום"התמודדות עם לקות למידה וסנגור הורים במסגרות חינוך" במסגרת בית הספר ובמסגרות פרטיות.
אני בעלת רקורד עשיר באבחון דידקטי מערכתי ,הוראה מתקנת, הנחייה של הורים, יחידים וקבוצות, יעוץ ואימון.מאחורי מאות שעות טיפול בפרט ובמשפחות.
עובדת 17 שנים בביה"ס  "לוי אשכול" בעיר לוד  עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים ובעיקר שאובחנו על ידי כתלמידים עם לקות למידה בגילאי שונים ולהם בניתי תוכניות אישיות שנשענו על החוזקות שהוצגו בפרופיל הלמידה באבחון.
בבית הספר חינכתי, אבחנתי והנחתי קבוצות הורים ותלמידים כשהמטרה שילובם המלא בקהילה ובכיתות רגילות תוך סיוע בתחומים בהם גילו קושי ו/או פער לימודי.
במהלך התמחותי בתחום האבחון המערכתי עבדתי פעם בשבוע באגודת "ניצן" בפתח תקווה כמאבחנת דידקטית מערכתית מוסמכת מטעם משרד החינוך.
כמו כן, לפני כעשר שנים פתחתי קליניקה לאבחון, יעוץ, הנחיית יחידים וקבוצות ואימון ילדים/נוער/מבוגרים המתמודדים עם לקויות למידה.
במסגרת בית הספר ובקליניקה טיפלתי  בבעיות התנהגותיות באמצעות תוכניות לעיצוב ולניהול התנהגותי ,בבעיות חברתיות ורגשיות בקרב ילדים  /נוער ומבוגרים באמצעות שיטות טיפוליות  ובאימון ממוקד מטרה ותוך פרק זמן קצר יחסית 10-12 מפגשים היה שיפור ניכר במעגלי חייהם בבית הספר, בבית, בחברה.
בבסיס התהליך הלימודי בקבוצה או בעבודה יחידנית היא תיעול האנרגיה לאפיקים חיוביים ולימוד ויסות התנהגותי באמצעות דמיון מודרך, נשימות והעלאת המודעות לחוזקות ולחולשות.
 
המטרה המרכזית בעבודתי היא  לנסוך במאובחנים ביטחון עצמי שאבד ולהחזיר להם את כבודם שהוא ערך בסיסי, ללמד אותם כלים ואסטרטגיות שתאפשרנה להם לעקוף את הקשיים  ולהעביר את הידע והכלים שרכשו לשדות נוספים ובעיקר לתחום הלימודי , החברתי,והמשפחתי.

החזון שלי:

כידוע, בכל אדם טמון פוטנציאל אדיר ויכולת לשנות את הקיים ואת הדפוסים המקובעים ועם גיוס המוטיבציה וההכוונה הנכונים כל אדם ואדם יכול לממש את מלוא הפוטנציאל שלו.
בעבודתי אני קודם כל מגלה אמפתיה ,כנות ופתיחות לצד מקצועיות גבוהה המשלבת כלים רבים שפותחו ו/או הצטברו לאורך שנות העבודה עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים עם לקויות למידה.
כמו כן,בעבודתי אני משרה  אוירה נעימה , חמה וידידותית תוך שיתוף פעולה של המאובחן/המונחה/המאומן בטיפול/בתוכנית  כדי שנוכל להגיע להשגת המטרות/יעדים  שהוצבו וניבנו על סמך האבחון המעמיק שנערך בו חשפנו את פרופיל הלמידה המכיל את חוזקותיו וחולשותיו של המאובחן .
תהליך העבודה נשען על חוזקותיו של המאומן ומתבסס על פתרון בעיות  ולימוד אסטרטגיות כשהדגש על ההווה  והעתיד הלימודי והחברתי.

הדפסשלח לחבר